۲۴ آذر ۱۳۹۰، ۱۵:۳۰

آیت الله عالمی:

قرآن تابلوی راهنمای جامع تغذیه سالم است

قرآن تابلوی راهنمای جامع تغذیه سالم است

قم - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با تاکید براستفاده درست از منابع خدادادی گفت: قرآن کتاب راهنمای جامعی از تغذیه سالم و سلامت جسم انسان است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حسن عالمی، ظهر بنج شنبه در همایش ملی جهاد اقتصادی در عرصه کشاوزی و منابع طبیعی که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد، با تأکید بر اینکه جلوه‌های منابع طبیعی و کشاورزی انسان را به تفکر و تعمق می‌اندازد، گفت: براساس کلام بزرگان آن چیزی که برتر از کیمیا است و به انسان وسعت روزی می‌بخشد استفاده از منابع و تولید محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه  حدود هزار آیه  وجود دارد که همگی آنها آینه‌ای از صورت زیبای  خداوند در عالم هستی است، گفت: سراسر آفرینش خدا دارای نشانه‌هایی برای شناخت اوست ضمن اینکه به تصریح قرآن کریم،‌ انسان‌ها باید پس از استفاده از نعمت‌های طبیعی در مقام شکرگزاری برآیند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با عنوان این مطلب که نقش کشاورزان در وقوع شعار جهاد اقتصادی مد نظر رهبر معظم انقلاب بسیار مهم و اساسی است، بیان داشت: کشاورزان نزد خداوند اجری عظیم دارند، به طوری که به آنها وعده داده شده است که هیچگاه دچار فقر و تنگدستی نمی‌شوند.

عالمی با تأکید بر اینکه معیشت براساس آیات و روایات تنها به معنی رزق روزانه نیست، گفت: باید آیات و روایات الهی منبع رشد و توسعه کشاوزری جامعه اسلامی باشد.
 

کد خبر 1484457

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha